Poznaj PCM®

Poznaj Process Communication Model®

Dowiedz się, jak:
– wzmocnić swoją odporność psychiczną,
– zbudować własną „instrukcję obsługi siebie” oraz
– budować jeszcze lepsze relacje z innymi.

👉 Czy jesteś osobą, która mimo, że odnosi sukcesy, to czuje, że można osiągać je z mniejszym zużyciem energii?

👉 Czy chcesz podnieść komfort pracy ze swoimi klientami, a także docierać ze swoim przekazem do szerszego grona?

👉 Czy zdarza Ci się unikać trudnych rozmów, bo boisz się, że mówiąc, co myślisz i czujesz zranisz innych, urazisz lub zepsujesz Waszą relację?

👉 Czy zdarza się, że po cichu zadajesz sobie pytanie: „Czy wszystko ze mną jest w porządku?”, bo martwisz się, że inni mają zupełnie inaczej niż Ty.

👉 A może jesteś bardzo świadomą siebie osobą, która szuka bardzo dobrych i sprawdzonych na całym świecie narzędzi pogłębiających samoświadomość i jednocześnie daje wskazówki, co zrobić, by dbać o swoją odporność psychiczną?

Wyobraź sobie, że odnajdujesz spokój w sobie, wiesz dokładnie, co zrobić, by działać efektywniej (co nie znaczy więcej) i stawiać się nawet do trudnych rozmów, zadbać o swoje potrzeby psychologiczne, wzmocnić swój potencjał, przeżywać lżej stresujące sytuacje (z mniejszym zużyciem energii i bez „straty w ludziach”) i budować lepsze relacje z innymi, niezależnie od roli życiowej czy zawodowej (więcej relacji, mniej frustracji).

Brzmi dobrze? Czytaj dalej.

Btw, wszystko z Tobą jest w porządku.

Jeśli czasem „nie jesteś sobą”, to dlatego, że brakuje Ci odpowiedniej wiedzy i narzędzi. A to zmienimy już za chwilę. Jeśli tylko zechcesz.

Sprawdź, co możesz zrobić, by zyskać czytelne wskazówki do rozpoznania własnych potrzeb, zadbania o relacje z innymi i przechodzenia przez stresujące sytuacje „suchą stopą”.

Klucz sukcesu dobrych relacji (ze sobą i z innymi).

Zapraszam Cię do zapoznania się ze wspaniałym narzędziem, które rozkoduje zachowania innych i relacje. Informacje, które Ci dam nauczą Cię, jak obserwować zachowania współpracowników, członków rodziny i znajomych, z czego wynikają oraz jak na nie reagować.

W efekcie pomoże to zidentyfikować potrzeby psychologiczne, mocne strony komunikacji i sposoby przeżywania stresu – Twoje i innych.

Dzięki temu dowiesz się, co zrobić, by:

  • stawiać się do trudnych rozmów, które z utrapienia zmienią się w okazję do budowania trwalszych relacji,
  • rozpoznać swoje motywacje i reakcje, zrozumieć, co Tobą kieruje, by odkryć pełnię relacji z innymi,
  • zadbać o siebie, by mieć siły zadbać o całą resztę.

Poznasz i nauczysz się rozróżniać sześć typów osobowości, które wszyscy mamy w sobie: Analityk (Thinker), Nieugięty (Persister), Buntownik (Rebel), Działacz (Promoter), Empata (Harmonizer) i Marzyciel (Imaginer).

Każdy z nas ma swoją unikalną kombinację tych typów. Jesteśmy po trosze każdym z nich, co sprawia, że jesteśmy bardzo różnorodni i całkiem podobni jednocześnie.

Poznasz jeszcze lepiej siebie i innych. To wszystko dzięki modelowi PCM® (Process Communication Model).

PCM® jest o typach osobowości w ludziach, a nie o typach ludzi.

Niezależnie od Twojej roli zawodowej, czy prywatnej możesz możesz skorzystać z tej wiedzy w 4 aspektach.

1. Poznasz strukturę swojej osobowości

1. Poznasz strukturę swojej osobowości

Poznanie własnych preferencji oznacza poznanie, co Cię energetyzuje, a co osłabia.

2. Rozpoznasz, co inni mówią, robią, pokazują

2. Rozpoznasz, co inni mówią, robią, pokazują

Te obserwacje dadzą Ci informacje o preferencjach innych ludzi i ułatwią budowanie zaufania.

3. Dopasujesz styl komunikacji

3. Dopasujesz styl komunikacji

To ułatwia tworzenie autentycznego połączenia z innymi i budowanie satysfakcjonujących kontaktów dla obu stron.

4. Zbudujesz szczęśliwsze relacje

4. Zbudujesz szczęśliwsze relacje

Zawsze. W każdej sytuacji, czy to w domu, czy w pracy. To szczególnie ważne dla osób, które chcą być w zdrowych relacjach z innymi.

Twórcą Process Communication Model® jest dr Taibi Kahler, który w 1977r otrzymał nagrodę im. Erica Berne’a za odkrycie miniskryptu i pięciu driverów. Dr Kahler zauważył, że o ile ważne jest CO mówimy, to jednak JAK to robimy, zmienia postać rzeczy. PCM® jest właśnie o tym. JAK mówić, by łączyć się w porozumieniu z innymi, a jednocześnie, jak zadbać o siebie, by mieć na to siły.

Powiedzmy to raz jeszcze:

Dr Kahler zauważył, że o ile ważne jest CO mówimy, to jednak JAK to robimy, zmienia postać rzeczy.

PCM® jest właśnie o tym. JAK mówić, by łączyć się w porozumieniu z innymi.

A jednocześnie, JAK zadbać o siebie, by mieć na to siły.

Jak wyżej napisałam model zakłada, że istnieje sześć typów osobowości, które posiadają swoją charakterystykę. Są one powiązane z określonymi mocnymi stronami, potrzebami, motywatorami, a także ze sposobem, w jaki przeżywamy stres. Każdy z typów ma preferowaną percepcję oraz styl komunikacji.

Każdy typ osobowości ma swoje mocne strony i preferencje.

Mamy wszystkie typy osobowości w sobie, kluczowa jest ich kolejność w naszej strukturze osobowości oraz to, w jakim momencie życia jesteśmy.

Dr Taibi przedstawia strukturę naszej osobowości jako metaforę domu. Każde piętro, to odpowiedni typ osobowości. Struktura ta kształtuje się do około 7-go roku naszego życia i jest niezmienna.

Jednak wiemy, że po drodze przydarza nam się życie, co wpływa na to, jak patrzymy na świat, co nas motywuje, jak radzimy sobie z trudnymi sytuacjami.

Dlatego to narzędzie jest unikalne, bo PCM® pokazuje statyczną strukturę osobowości ORAZ jej dynamiczną odsłonę, czyli to, jak się zmieniamy w czasie.

Lubisz więcej informacji? Pobierz mnie!

Prawdziwy game changer

Wiesz już, że nie jesteśmy jednym typem. Każdy z nas ma w sobie wszystkie sześć typów, jednak w różnym natężeniu. PCM® pozwala zidentyfikować, jaki mamy dostęp do każdego z typów oraz który jest naszą bazą (naszym podstawowym typem), a który fazą (obecnie doświadczanym typem).

A CO JEST NIEZWYKŁE W TYM MODELU?

Dr Taibi zauważył, a następnie potwierdził w badaniach, że znajomość każdego z typów osobowości, nie tylko pozwala rozpoznać preferencje i potrzeby swoje i innych, ale także zrozumieć (oraz przewidzieć!) jakie zachowania pojawią się w dystresie (negatywnie odczuwany stres) i jak przebiegnie kolejność wydarzeń, czyli: co pomyślimy, co powiemy oraz co poczujemy przeżywając stresujące sytuacje (te, które nas spinają, odbierają energię albo zwyczajnie mocno denerwują), szczególnie w przypadku, gdy nasze baterie z energią życiową są nadszarpnięte lub wyczerpane. Ta kolejność wydarzeń nazywana jest sekwencją kroków w dystresie i każdy z typów ma swoją unikalną sekwencję.

Dlaczego opłaca się rozumieć ten mechanizm?

Dlatego, że pod wpływem negatywnego stresu tracimy łatwy dostęp do naszej racjonalnej części umysłu. Tej, która odpowiada za odróżnienie faktów od interpretacji. Tej, która wspiera nas w podejmowaniu skomplikowanych decyzji, na podstawie złożonych danych. Tej, dzięki której osiągamy rezultaty, które nas satysfakcjonują w długim czasie.

Gra warta świeczki. Jeśli myślisz podobnie, to piona!

Słuchaj, jeśli prowadzisz biznes, zarządzasz zespołem lub jesteś jego częścią, masz wokół siebie ludzi, z którymi współpracujesz lub żyjesz na co dzień, to koniecznie rozważ tę inwestycję.

Wiedza płynąca z PCM® daje ulgę, wewnętrzny spokój i radochę z budowania relacji, nawet z tymi „trudnymi osobami”. 😉

PCM® jest bardzo o człowieku i bardzo o biznesie.

To narzędzie otworzyło mi szerzej oczy na ważne aspekty mojego życia, które wpływały na to, jak odbieram daną sytuację. Świadomie inwestuję w swój rozwój od ponad 15 lat. Myślę, że jestem całkiem mądra i znam siebie. I jednocześnie to właśnie PCM® pokazał mi, że mogę inaczej, mniej stresująco, z większą radością przeżywać życie. Szkoda było nie brać. 😉

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, napisz do mnie: kontakt@martosfera.pl

Jeśli jesteś już zdecydowana/zdecydowany – wybierz pakiet dla siebie.

Podstawowe korzyści

Wzmocnisz swoją odporność psychiczną

Wzmocnisz swoją odporność psychiczną

Wzmocnisz swoją odporność psychiczną

Nauczysz się jeszcze lepiej słuchać swoich potrzeb, dbać o siebie, odpoczywać, jak radzić sobie z nieporozumieniami lub w kryzysie, by nie być zależną/zależnym od zewnętrznych opcji.

Podniesiesz efektywność w przynajmniej 3 kategoriach

Podniesiesz efektywność w przynajmniej 3 kategoriach

Podniesiesz efektywność w przynajmniej 3 kategoriach

  • relacje międzyludzkie (porozumienie, motywacja, rozwiązywanie konfliktów)
  • wymiana wiedzy (wymiana doświadczeń, delegowanie, feedback)
  • podejmowanie decyzji (spotkania, preferencje, argumentowanie)

15 powodów na to, by używać PCM® w życiu i w biznesie.

Jedna metoda nie wyjaśnia całego świata, ale pomoże go lepiej zrozumieć. A Process Communication Model®:

  • odpowiada na 3 pytania: jak rozpoznać swoje potrzeby, jak je zaspakajać i jak radzić sobie w stresie?
  • daje instrukcję, jak zabezpieczyć się przed nieporozumieniami i zaplanować kroki, by wyjść ze stresujących sytuacji;
  • pokazuje, jak łączyć ludzi, którzy czasem wydają się mieszkać na różnych planetach;
  • daje słowa, które pomogą Ci opowiedzieć innym, czego potrzebujesz, tak, by się nie obrazili, ani nie martwili o Ciebie;
  • pokazuje, jak ładować energię, gdy pragniesz, żeby Ci się chciało, tak bardzo jak Ci się nie chce;
  • wspiera w dbaniu o siebie i postawieniu siebie w centrum swoich zainteresowań, by mieć siły pomagać innym;
  • jest o porozumieniu ze sobą i z drugim człowiekiem;
  • jest jak film z życia, kolorowy, z nagłymi zwrotami akcji, pełen możliwości i okazji do refleksji;
  • pomaga zbudować harmonię, by dobrze pracowało się razem;
  • daje możliwość spersonalizowanego spojrzenia na innych, w tym na Twoich klientów;
  • przynosi flow i lekkość działania;
  • pokazuje, jak rozmawiać, gdy jest „grubo” i nie można tak po prostu trzasnąć drzwiami i wyjść;
  • to sposób komunikacji, który zapewnia lepsze wyniki i wydajność;
  • podbija precyzję w działaniu – nie robisz pustych przebiegów;
  • praktycznie pokazuje, jak mieć wspólny język z „trudnym klientem”.

Podsumowując korzyści: zrozumienie siebie na takim poziomie, że przeżywanie życie nabierze innego wymiaru. Budowanie relacji okaże się o wiele prostsze. A jeśli prowadzisz zespół – zaskoczy cię to, jak można szybko dogadać się z ludźmi i razem sięgnąć po więcej.*

* tak, jest gwiazdka. Bo PCM® nie zrobi roboty za Ciebie, ale dla Ciebie. Czyli dostaniesz wiedzę, narzędzia, umiejętności. O resztę dbasz samodzielnie. (Ale z moją pomocą, jeśli zechcesz.)

Podczas sesji ze mną:

Odkryjesz, jak można korzystać z modelu PCM® w praktyce, poznasz swoją strukturę osobowości i związane z tym potrzeby psychologiczne.

Dowiesz się, jak rozpoznawać swoje reakcje na stres, przewidywać możliwe negatywne zachowania, planować działania prewencyjne oraz wychodzenie z sytuacji nieporozumienia. Opracujesz swój indywidulny plan działania, by być w swoim największym potencjale jak najdłużej.

Jeśli pracujesz z zespołem, uzupełnisz swój narzędziownik liderski, zwiększysz elastyczność swojego stylu zarządzania oraz opracujesz sposoby komunikacji, motywowania i delegowania dopasowane do Twojego kontekstu.

Będziemy ćwiczyć, jak rozmawiać z innymi, by osiągać lepsze rezultaty, co brać pod uwagę przygotowując spotkania, delegując zadania, dając feedback oraz jak wzmacniać zaangażowanie innych i mieć większą satysfakcję w pracy i w domu.

Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą i/lub prowadzisz sprzedaż, nauczysz się, jak zwiększyć swoje szanse na dotarcie ze swoim komunikatem do różnych klientów, jak wspierać swoich klientów podczas podejmowania decyzji zakupowych oraz jak budować długotrwałe relacje, nawet w czasach kryzysu.

Możesz wybrać sesje indywidualne lub zapisać się na 2-dniowe szkolenie, by zyskać więcej wiedzy.

Podczas spotkań będziemy pracować w oparciu o hasło POLUBiam siebie jeszcze bardziej. Głęboko w to wierzę, że do budowania satysfakcjonujących relacji z innymi, potrzebujemy wpierw rzucić światło na siebie i mieć świadomość swoich potrzeb, emocji i reakcji.

Będziemy mówić o emocjach, przekonaniach i nawykach. Te tematy połączone z PCM® dadzą Ci unikatowy wgląd w siebie.

Popracujemy nad doborem najlepszych strategii komunikacyjnych do Twojego kontekstu, przyjrzymy się temu, na co masz wpływ, a na masz wpływ pośredni i co w związku z tym zrobić. Podzielę się z Tobą swoimi patentami.

O czym jest hasło POLUBiam siebie jeszcze bardziej?

Poznaj się

Odkryj i zrozum

Luzuj i zaakceptuj

Upodobaj się sobie

Bądź dla siebie łagodna/y 

Otrzymasz również:

  • 2-stronicowy profil podsumowujący Twój układ typów z określeniem: percepcji, mocnych stron, stylu interakcji, części osobowości, kanałów komunikacji, preferencji środowiska, potrzeb psychologicznych, sekwencji stresu, a także wykres pokazujący układ typów u Ciebie oraz Twoją fazę – Twój aktualnie najbardziej aktywny typ;
  • obszerny raport „Klucz do mojego profilu” wyczerpująco omawiający każdą pozycję profilu wraz z indywidualnym planem działania dla Ciebie: konkretnymi propozycjami, jak możesz zadbać o swoje kluczowe potrzeby na co dzień i w pracy.
Pobierz więcej informacji

Dla kogo? 

  • dla menadżerów, freelancerów;
  • dla osób, które na co dzień współpracują z innymi;
  • dla tych, którzy chcą wykorzystać tę wiedzę w relacjach prywatnych;
  • oraz dla freeków rozwojowców, którzy kochają poznawać się jeszcze bardziej. 😉

Co mówili uczestnicy mojego pierwszego warsztatu (certyfikacyjnego)?

„Dziękuję Ci za to spotkanie, jako człowiek, który jest blisko tematów rozwojowych od lat słucham różnych szkoleń, webinarów, czytam artykuły o radzeniu sobie ze stresem, ale żaden mi tyle nie dał ile ten warsztat i rozpoznanie w sobie nieugiętego i zrozumienie własnego zachowania. Naprawdę MEGA, przez wielkie M, wielkie E i wielkie GA!”

Karolina Frączkowska, HR Business Partner

A teraz trochę historii… (dla chętnych)

PCM® jest pomysłem amerykańskiego psychologa klinicznego dr. Taibiego Kahlera. Jako badacz analizy transakcyjnej odkrył wzorce zachowań związanych z dystresem (stres odbierany negatywnie), które posiadają wszyscy ludzie, i zidentyfikował warunki, w których ludzie muszą się rozwijać. Po drodze dr Kahler zidentyfikował również sześć typów osobowości, które wszyscy mamy w sobie i z którymi możemy się połączyć. Zrozumienie tych typów pozwala nam przewidywać zachowania własne i innych, zapobiegać brakowi zaangażowania lub nieufności oraz pobudzać zmiany na lepsze.

Dosłownie kilka lat po tym odkryciu, dr Taibi został zaproszony do NASA, by podzielić swoimi wnioskami. W 1978 r. dr Terry McGuire, główny psychiatra załogowych lotów kosmicznych NASA zaprosił dr Taibiego Kahlera do uczestnictwa w rekrutacji astronautów.

Ekspertów NASA bardzo interesowało, jak wytypować właściwy zespół oraz w jaki sposób przewidywać możliwe scenariusze i minimalizować skutki stresu, które w kosmosie mogą być katastrofalne. Dlaczego? Kiedy wsadzisz grupę ludzi w metalową puszkę, która wyniesie ich na orbitę, gdzie będą zdani na siebie, masz pewność, że prędzej czy później doświadczą stresu. Prawda?

dr Terry McGuire był pod wrażeniem efektywności PCM. Następnie badania otrzymały subwencję od NASA w celu rekrutacji astronautów. Przy współpracy NASA dr Kahler dopracował jego założenia i skutecznie przeniósł je także na praktykę biznesową.

To była tylko kwestia chwili, aby firmy zainteresowały się modelem, który z naukową precyzją pozwala wytypować preferowaną percepcję, kanał komunikacji, środowisko pracy, styl zarządzania oraz potrzeby psychologiczne. Zresztą nie tylko firmy. Jest on z powodzeniem wdrażany również w służbie zdrowia, edukacji, a także… polityce!

Klientem Kahlera był m.in Bill Clinton, który uważał Kahlera za geniusza. Kahler został zresztą osobistym doradcą Clintona, a ówczesna administracja polityka odbyła szkolenia z Process Communication Model®.

W Polsce model jest nadal nowością, budzi zainteresowanie coraz większej ilości firm i stanowi istotną przewagę konkurencyjną.

„Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics than anyone I know in the world. You have been a good friend and helpful advisor…. I’m sure there are many out there who would benefit from your expertise.”

Bill Clinton

W Polsce narzędzie jest nowością, na świecie korzystają z niego już od dawna:

Wybierz pakiet dla siebie.

Sprawdź, która opcja jest najlepsza dla Ciebie. Jeśli Twoja firma będzie płacić za Ciebie (z budżetu szkoleniowego), podaj dane firmy w zamówieniu.

Wykup pakiet: Badanie PCM® plus 3 godziny konsultacji indywidualnych online.

Cena 1497zł.

Skorzystaj z promocji świątecznej i zgarnij 15% zniżki!

Cena 1272,45zł.

Wybieram
Wykup pakiet: Badanie PCM® plus 5 godziny konsultacji menedżerskich online plus 1 godzina gratis.

Cena 1979 zł.

Wybieram
Weź udział w dwudniowym szkoleniu otwartym (16h) ONLINE. W cenie badanie PCM® plus 1 godzina konsultacji online w ciągu miesiąca po szkoleniu.

Cena 2179 zł.

Zapytaj mnie o datę najbliższego szkolenia: kontakt@martosfera.pl

Nazywam się Marta Żurowska i od kilku lat wspieram osoby (współ)tworzące zespoły, w zakresie kompetencji liderskich, komunikacji i asertywności. Namierzam potencjały ludzkie, by pomagać tworzyć miejsca, w których chce się chcieć.

Pracuję z właścicielami firm, z dyrektorami, menedżerami oraz całymi zespołami.

I lubię myśleć, że pomagam POLUBiać siebie jeszcze bardziej! Wymyśliłam tę nazwę 2 lata temu i nagrywam podcast w tym temacie.

Głęboko wierzę w to, że samoświadomość jest kluczem do większej satysfakcji z życia, przynosi wolność decydowania o własnych reakcjach, a samoregulacja daje swobodę działania i niezależność.

24 czerwca 2022r. zdobyłam certyfikację PCM® – pamiątkowe zdjęcia z sesji feedbackowej oraz z mojego pierwszego warsztatu pokazują, ile radochy daje nauka siebie.

W zeszłym roku napisałam 3 książki rozwojowe dla dzieci, gdzie poruszam tematy bycia łagodnym dla siebie, zdrowego złoszczenia się (bo złość jest bardzo OK emocją) i budowania odwagi do bycia sobą. Szczegóły znajdziesz tu.

Jeśli się jeszcze nie znamy, zapraszam Cię na stronę o mnie.

Prowadzę również swój fanpejdż Martosfera.

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się ze mną na bezpłatną 15-minutową konsultację online. 

Zapraszam do kontaktu: kontakt@martosfera.pl