I osiągaj maksymalne korzyści z potencjału członków zespołu, płynność w komunikacji zespołowej oraz wzmocnić sposoby radzenia sobie ze stresem i nieporozumieniami.
Skalibruj moc zespołu
Jeśli zespół ma ambitne zadania i dużą odpowiedzialność, to…
…to być może z powodu stresu, tempa zmian i pracy nad najlepszymi wynikami, mierzy się z następującymi tematami:
- ludzie mówią do siebie jakby różnymi językami i czasem przez to umykają ważne informacje, co powoduje drobne nieporozumienia, a nawet negatywny wpływ na wykonanie zadania;
- martwią się, że ich praca nie będzie wystarczająco dobrze odebrana przez innych i spinają się w codziennej komunikacji;
- czasem ktoś utyka z robotą;
- innym razem ktoś bierze za dużo na siebie i nie mówi o tym, a po czasie okazuje się, że nie zdąży z terminem, mimo najlepszych chęci;
- obecna rzeczywistość podnosi odczuwanie stresu, co wpływa negatywnie na zaangażowanie i osłabia zespół;
- ludzie nie wiedzą jak opiekować się sobą w sytuacjach stresujących i bardzo to przeżywają, zużywając dużo energii życiowej;
- spotkania nie są tak efektywne, jak mogłyby być i szukacie klucza sukcesu, który podniesie ich moc;
- brakuje jeszcze lekkości we współpracy i poczucia bezpieczeństwa, mimo, że ogólnie wszyscy się lubią i grają do jednej bramki.
Jeśli na któryś z punktów odpowiedź brzmi: TAK i chcesz wesprzeć zespół, zapraszam, czytaj dalej!
W rzeczywistości, którą można opisać jako stale zmienną, przy niespotykanej dotąd złożoności sytuacji oraz codzienności pełnej niepewności potrzebujemy:
- STALE wzmacniać w zespołach poczucie zaufania,
- podnosić wzajemne zrozumienie oraz
- przygotować strategie na ewentualne nieporozumienia, które są obiektywnie nie-do-uniknięcia w codziennej komunikacji.
Process Communication Model® jest narzędziem mocy.
Sprawdź, dlaczego!
Poznaj Process Communication Model®
Process Communication Model® jest efektywnym narzędziem wspierającym lepsze rozumienie siebie i innych. Pomaga w naturalny sposób dostosować się do preferencji i potrzeb swoich oraz innych ludzi, tak aby szybko i skutecznie osiągnąć porozumienie w relacjach prywatnych i biznesowych. Pozwala na dostrzeżenie u siebie oraz u innych kluczowych potrzeb, których zaspokojenie jest konieczne do utrzymania satysfakcji w życiu prywatnym i zawodowym oraz wskazuje, jak to zrobić konstruktywnie.
KORZYŚCI
Zespoły i menedżerowie, którzy skorzystają z PCM® będą bardzo zadowoleni, ponieważ to narzędzie pomaga:
- uporządkować wiedzę na nasz temat oraz pokazuje krok po kroku (sekunda po sekundzie) sekwencję działań w stresie, które tworzą nieporozumienia;
- podaje proste rozwiązania prewencyjne oraz te „na bieżąco”, by sprawnie zarządzać komunikacją, budować zaufanie oraz wzmacniać odporność psychiczną;
- pokazuje, jak łączyć i zestrajać ludzi, którzy czasem wydają się mieszkać na różnych planetach;
- daje możliwość spersonalizowanego spojrzenia na innych, w tym na naszych klientów;
- podbija precyzję w działaniu – nie robimy pustych przebiegów;
- pokazuje, że jest przestrzeń na różnorodność, bo PCM jest o typach w ludziach, a nie o typach ludzi.
Dzięki temu członkowie zespołu:
- znajdą sposób na bezkolizyjne dogadanie się z każdym;
- o wiele lepiej poradzą sobie z trudnymi momentami i stresem, zużywając mniej energii życiowej;
- wypracują „wspólny język”, który uprości komunikację i zmniejszy ilość dziennych nieporozumień;
- skalibrują moc zespołu, by zwiększyć swoją efektywność;
- nauczą się, jak wspierać się wzajemnie, podczas krótkich terminów zadań, dużych projektów i codziennej pracy;
- rozwiną swoją lekkość i flow.
Poznanie PCM® umożliwia zrozumienie nie tylko siebie, ale stanie się szczególnie jasne, co motywuje innych ludzi ORAZ, co sprawia, że niektórzy ludzie w pewnych sytuacjach SABOTUJĄ własne działania.
Dodatkowo można otrzymać praktyczne wskazówki, CO ROBIĆ, by minimalizować ryzyko porażki i wzmacniać siebie, swój zespół i swoją rodzinę!
W Polsce narzędzie jest nowością, na świecie korzystają z niego już od dawna:
Trochę historii…
Kiedy wsadzisz grupę ludzi w metalową puszkę, która wyniesie ich na orbitę, gdzie będą zdani na siebie, masz pewność, że prędzej czy później doświadczą stresu. Prawda?
Ekspertów NASA bardzo interesowało, jak wytypować właściwy zespół oraz w jaki sposób przewidywać możliwe scenariusze i minimalizować skutki stresu, które w kosmosie mogą być katastrofalne.
Dlatego w 1978 r. dr Terry McGuire, główny psychiatra załogowych lotów kosmicznych NASA zaprosił dr Taibiego Kahlera do uczestnictwa w rekrutacji astronautów. Był pod wrażeniem efektywności PCM. Następnie badania otrzymały subwencję od NASA w celu rekrutacji astronautów.
Przy współpracy NASA dr Kahler dopracował jego założenia i skutecznie przeniósł je także na praktykę biznesową.
Prowadzenie firmy jest jak misja kosmiczna – potrzebujesz skorzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi, które pomogą Wam odnieść sukces.
To była tylko kwestia chwili, aby firmy zainteresowały się modelem, który z naukową precyzją pozwala wytypować preferowaną percepcję, kanał komunikacji, środowisko pracy, styl zarządzania oraz potrzeby psychologiczne. Zresztą nie tylko firmy. Jest on z powodzeniem wdrażany również w służbie zdrowia, edukacji, a także… polityce!
Klientem Kahlera był m.in Bill Clinton, który uważał Kahlera za geniusza. Kahler został zresztą osobistym doradcą Clintona, a ówczesna administracja polityka odbyła szkolenia z Process Communication Model®.
W Polsce model jest nadal nowością, budzi zainteresowanie coraz większej ilości firm i stanowi istotną przewagę konkurencyjną.
„Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics than anyone I know in the world. You have been a good friend and helpful advisor…. I’m sure there are many out there who would benefit from your expertise.”
Bill Clinton
PCM® jest o typach osobności w człowieku (nie o typach osobowości) – odpowiada między innymi na pytania:
- Jak patrzę na świat?
- Jakich informacji szukam?
- Co jest dla mnie ważne, na co zwracam uwagę w komunikacji?
- Jakim językiem komunikacji posługuję się na co dzień?
- Jaki język komunikacji wymaga ode mnie więcej energii? Z kim mi jest trudniej się „dogadać”?
- Jaką mam mowę ciała i jak to wpływa na budowanie zaufania?
- Czego oczekuję od innych w zakresie komunikacji i współpracy?
- Jak buduję zaufanie, relacje, bezpieczeństwo?
- Jakie mam potrzeby psychologiczne?
- Jak zaspokajać swoje potrzeby psychologiczne?
- W jaki sposób przeżywam stres?
- Co przeżywam w czasie nieporozumień i jak rozwiązuję konflikty?
- Jak zachowuję się, gdy wchodzę z nieporozumienia?
- Co wtedy myślę, mówię, robię?
- Co zrobić, by zapobiegać konfliktom?
- Jak odpalać się w obecności „pewnych” osób?
- Jak zmieniam się w ciągu życia?
- Jak zmienią się moje potrzeby psychologiczne, jeśli zmiana mnie dotyczy?
- Jakie będą tego oznaki, na co mogę się przygotować?
- Co wpływa na to, że czasem sabotuję swoją pracę, czyli jaki mam wzorzec porażki i jak się zabezpieczyć na przyszłość?
- Jak zarządzam pracą innych ludzi lub procesami?
- Jak przekazuję informację?
- W jakim środowisku pracuję najlepiej? Kiedy mam flow?
- A jakie mnie rozproszy, zestresuje, zgasi energię?
- Co mnie motywuje, a co demotywuje?
- Jak deleguję zadania? Lub dlaczego tego nie robię?
- Dlaczego niektórzy irytują mnie w sekundę?
- Co zrobić, by nie odpalać się jak fajerwerki w sylwestra?
- Jak radzić sobie z presją?
- Jak zadbać o swoje emocje i zarządzić swoimi reakcjami?
- Jak się motywować?
- Jak zadbać o energię życiową?
- Jak podnieść satysfakcję z pracy/ życia?
I tego samego można dowiedzieć się o innych osobach.
Jeśli chcesz zamówić szkolenie dla Twojego zespołu i poznać więcej informacji, zapraszam do kontaktu:
kontakt@martosfera.pl