Kalibrowanie mocy zespołu

Skalibruj moc zespołu

I osiągaj maksymalne korzyści z potencjału członków zespołu, płynność w komunikacji zespołowej oraz wzmocnić sposoby radzenia sobie ze stresem i nieporozumieniami.

Jeśli zespół ma ambitne zadania i dużą odpowiedzialność, to…

…to być może z powodu stresu, tempa zmian i pracy nad najlepszymi wynikami, mierzy się z następującymi tematami:

  • ludzie mówią do siebie jakby różnymi językami i czasem przez to umykają ważne informacje, co powoduje drobne nieporozumienia, a nawet negatywny wpływ na wykonanie zadania;
  • martwią się, że ich praca nie będzie wystarczająco dobrze odebrana przez innych i spinają się w codziennej komunikacji;
  • czasem ktoś utyka z robotą;
  • innym razem ktoś bierze za dużo na siebie i nie mówi o tym, a po czasie okazuje się, że nie zdąży z terminem, mimo najlepszych chęci;
  • obecna rzeczywistość podnosi odczuwanie stresu, co wpływa negatywnie na zaangażowanie i osłabia zespół;
  • ludzie nie wiedzą jak opiekować się sobą w sytuacjach stresujących i bardzo to przeżywają, zużywając dużo energii życiowej;
  • spotkania nie są tak efektywne, jak mogłyby być i szukacie klucza sukcesu, który podniesie ich moc;
  • brakuje jeszcze lekkości we współpracypoczucia bezpieczeństwa, mimo, że ogólnie wszyscy się lubią i grają do jednej bramki.

Jeśli na któryś z punktów odpowiedź brzmi: TAK i chcesz wesprzeć zespół, zapraszam, czytaj dalej!

W rzeczywistości, którą można opisać jako stale zmienną, przy niespotykanej dotąd złożoności sytuacji oraz codzienności pełnej niepewności potrzebujemy:

  • STALE wzmacniać w zespołach poczucie zaufania,
  • podnosić wzajemne zrozumienie oraz
  • przygotować strategie na ewentualne nieporozumienia, które są obiektywnie nie-do-uniknięcia w codziennej komunikacji.

Process Communication Model® jest narzędziem mocy.

Sprawdź, dlaczego!

Poznaj Process Communication Model®

Process Communication Model® jest efektywnym narzędziem wspierającym lepsze rozumienie siebie i innych. Pomaga w naturalny sposób dostosować się do preferencji i potrzeb swoich oraz innych ludzi, tak aby szybko i skutecznie osiągnąć porozumienie w relacjach prywatnych i biznesowych. Pozwala na dostrzeżenie u siebie oraz u innych kluczowych potrzeb, których zaspokojenie jest konieczne do utrzymania satysfakcji w życiu prywatnym i zawodowym oraz wskazuje, jak to zrobić konstruktywnie.

KORZYŚCI

Zespoły i menedżerowie, którzy skorzystają z PCM® będą bardzo zadowoleni, ponieważ to narzędzie pomaga:

  • uporządkować wiedzę na nasz temat oraz pokazuje krok po kroku (sekunda po sekundzie) sekwencję działań w stresie, które tworzą nieporozumienia;
  • podaje proste rozwiązania prewencyjne oraz te „na bieżąco”, by sprawnie zarządzać komunikacją, budować zaufanie oraz wzmacniać odporność psychiczną;
  • pokazuje, jak łączyć i zestrajać ludzi, którzy czasem wydają się mieszkać na różnych planetach;
  • daje możliwość spersonalizowanego spojrzenia na innych, w tym na naszych klientów;
  • podbija precyzję w działaniu – nie robimy pustych przebiegów;
  • pokazuje, że jest przestrzeń na różnorodność, bo PCM jest o typach w ludziach, a nie o typach ludzi.

Dzięki temu członkowie zespołu:

  • znajdą sposób na bezkolizyjne dogadanie się z każdym;
  • o wiele lepiej poradzą sobie z trudnymi momentami i stresem, zużywając mniej energii życiowej;
  • wypracują „wspólny język”, który uprości komunikacjęzmniejszy ilość dziennych nieporozumień;
  • skalibrują moc zespołu, by zwiększyć swoją efektywność;
  • nauczą się, jak wspierać się wzajemnie, podczas krótkich terminów zadań, dużych projektów i codziennej pracy;
  • rozwiną swoją lekkość i flow.

Poznanie PCM® umożliwia zrozumienie nie tylko siebie, ale stanie się szczególnie jasne, co motywuje innych ludzi ORAZ, co sprawia, że niektórzy ludzie w pewnych sytuacjach SABOTUJĄ własne działania.

Dodatkowo można otrzymać praktyczne wskazówki, CO ROBIĆ, by minimalizować ryzyko porażki i wzmacniać siebie, swój zespół i swoją rodzinę!

W Polsce narzędzie jest nowością, na świecie korzystają z niego już od dawna:

Trochę historii…

Kiedy wsadzisz grupę ludzi w metalową puszkę, która wyniesie ich na orbitę, gdzie będą zdani na siebie, masz pewność, że prędzej czy później doświadczą stresu. Prawda?

Ekspertów NASA bardzo interesowało, jak wytypować właściwy zespół oraz w jaki sposób przewidywać możliwe scenariusze i minimalizować skutki stresu, które w kosmosie mogą być katastrofalne.

Dlatego w 1978 r. dr Terry McGuire, główny psychiatra załogowych lotów kosmicznych NASA zaprosił dr Taibiego Kahlera do uczestnictwa w rekrutacji astronautów. Był pod wrażeniem efektywności PCM. Następnie badania otrzymały subwencję od NASA w celu rekrutacji astronautów.

Przy współpracy NASA dr Kahler dopracował jego założenia i skutecznie przeniósł je także na praktykę biznesową.

Prowadzenie firmy jest jak misja kosmiczna – potrzebujesz skorzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi, które pomogą Wam odnieść sukces.

To była tylko kwestia chwili, aby firmy zainteresowały się modelem, który z naukową precyzją pozwala wytypować preferowaną percepcję, kanał komunikacji, środowisko pracy, styl zarządzania oraz potrzeby psychologiczne. Zresztą nie tylko firmy. Jest on z powodzeniem wdrażany również w służbie zdrowia, edukacji, a także… polityce!

Klientem Kahlera był m.in Bill Clinton, który uważał Kahlera za geniusza. Kahler został zresztą osobistym doradcą Clintona, a ówczesna administracja polityka odbyła szkolenia z Process Communication Model®.

W Polsce model jest nadal nowością, budzi zainteresowanie coraz większej ilości firm i stanowi istotną przewagę konkurencyjną.

„Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics than anyone I know in the world. You have been a good friend and helpful advisor…. I’m sure there are many out there who would benefit from your expertise.”

Bill Clinton

PCM® jest o typach osobności w człowieku (nie o typach osobowości) – odpowiada między innymi na pytania:

  • Jak patrzę na świat?
  • Jakich informacji szukam?
  • Co jest dla mnie ważne, na co zwracam uwagę w komunikacji?
  • Jakim językiem komunikacji posługuję się na co dzień?
  • Jaki język komunikacji wymaga ode mnie więcej energii? Z kim mi jest trudniej się „dogadać”?
  • Jaką mam mowę ciała i jak to wpływa na budowanie zaufania?
  • Czego oczekuję od innych w zakresie komunikacji i współpracy?
  • Jak buduję zaufanie, relacje, bezpieczeństwo?
  • Jakie mam potrzeby psychologiczne?
  • Jak zaspokajać swoje potrzeby psychologiczne?
  • W jaki sposób przeżywam stres?
  • Co przeżywam w czasie nieporozumień i jak rozwiązuję konflikty?
  • Jak zachowuję się, gdy wchodzę z nieporozumienia?
  • Co wtedy myślę, mówię, robię?
  • Co zrobić, by zapobiegać konfliktom?
  • Jak odpalać się w obecności „pewnych” osób?
  • Jak zmieniam się w ciągu życia?
  • Jak zmienią się moje potrzeby psychologiczne, jeśli zmiana mnie dotyczy?
  • Jakie będą tego oznaki, na co mogę się przygotować?
  • Co wpływa na to, że czasem sabotuję swoją pracę, czyli jaki mam wzorzec porażki i jak się zabezpieczyć na przyszłość?
  • Jak zarządzam pracą innych ludzi lub procesami?
  • Jak przekazuję informację?
  • W jakim środowisku pracuję najlepiej? Kiedy mam flow?
  • A jakie mnie rozproszy, zestresuje, zgasi energię?
  • Co mnie motywuje, a co demotywuje?
  • Jak deleguję zadania? Lub dlaczego tego nie robię?
  • Dlaczego niektórzy irytują mnie w sekundę?
  • Co zrobić, by nie odpalać się jak fajerwerki w sylwestra?
  • Jak radzić sobie z presją?
  • Jak zadbać o swoje emocje i zarządzić swoimi reakcjami?
  • Jak się motywować?
  • Jak zadbać o energię życiową?
  • Jak podnieść satysfakcję z pracy/ życia?

I tego samego można dowiedzieć się o innych osobach.

Jeśli chcesz zamówić szkolenie dla Twojego zespołu i poznać więcej informacji, zapraszam do kontaktu:

kontakt@martosfera.pl